daag poppetjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rolinka Jong - WaarBenJij.nu daag poppetjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rolinka Jong - WaarBenJij.nu

daag poppetjes

Door: Rolinka

Blijf op de hoogte en volg Rolinka

29 Juli 2008 | Suriname, Paramaribo

Hier weer een verhaal uit het verre Suriname.

Er is weer heel wat gebeurd, en heb zelfs weer een aantal Very Important Surinamers in het echt mogen zien
namelijk Edgar Davids,Winston Bogarde en last but not least Jorgen Rayman.

De laatste was hier voor een aantal optredens, de Tante Es kot abra show.
Moet eerlijk toegeven heb de show 2x gezien en heb ook zeer hard moeten lachen. Ging voornamelijk over de gang van zaken in Suriname en de versiertrucks van de Surinaamse mannen tegenover stagiares en overige dames.
man: psssst poppetje heb je last van muizen??
vrouw: nee
Man: Dan heb je een goede poes

ook zat er een serieus stuk in, wat overigens heel erg sterk was en echt something to think about.

ben de eerste keer met Rakesh wezen kijken en de 2e keer met de collega's van de afdeling.

om te vervolgen met

Er was eens een blonde jonge dame die werkt voor Torarica, deze jonge dame heeft zo nu en dan ook MOD shiften, en tijdens deze shiften ben je een keyperson van het hotel in voor en tegenspoed.

Oftewel mocht er iets met een gast van de hotels gebeuren, dan moet je EHBO kunnen toepassen, zo gezegd zo gedaan, na ongeveer 8 lessen was het dan zover we moesten in het hotel spelen voor onze collega's (MOD en stafleden) en ik was aangevallen bij mijn hoofd door de koikarpers in de lobby.Hierdoor had ik dus zogenaamd een hoofdwond, en dat moest natuurlijk benadrukt worden met ketchup :)

ik lig in mijn slachtoffer positie, krijgen een paar hotelgasten, casinomedewerkers en front-office medewerkers de schrik van hun leven, ze dachten dat t echt was.
de wonderen die ketchup kunnen doen

Afgelopen zaterdag hadden we dan het officiele examen.We begonnen met het theoretische gedeelte, 60 multiple choice vragen.
Waaronder de leukste was:
Hoe krijg je je slachtoffer gemakkelijk op de grond
A Heimlich methode
B Stabiele zijligging
C Rautek methode
D Zweefmethode

natuurlijk moest die laatste methode uitgetest worden, want die hadden we niet op de lessen gehad, de beste manier is dan om het slachtoffer te laten zitten, en dan zijn stoel weg te schoppen, gegarandeerd dat het slachtoffer zweeft haha:)

Na de theorie mochten degenen die waren geslaagd door voor praktijk, gelukkig had ik een 7 en mocht ik door.
als eerste moest ik reanimeren, daarna een kapwond verbinden, en slachtoffer met rautek naar de grond brengen (zweefmethode was makkelijker geweest) en daarna stabiele zijligging.
Alleen bij het 2e punt was ik er niet zo zeker van, maar uiteindelijk heb ik alles toch gehaald deze dag en ben nu officieel EHBO-er van het Surinaamse Rode Kruis.

Die avond zijn we met
Eugene, Guirmo, Saira, Marjoeska, Rachna en ik wezen bowlen om het heugelijke feit te vieren dat we EHBO-ers zijn. Was erg leuk om weer eens te bowlen, heb zelfs een aantal strikes gegooid whoohoo. en die borrels erbij maakte het helemaal tot een geslaagde avond

de komende tijd gaat het eventjes druk worden in het hotel, is nu namelijk hoogseizoen, veel euro-suri's, en nederlanders die op vakantie zijn.

hoop dat ik eind augustus weer even een verhaaltje voor jullie kan plaatsen. tot die tijd genieten jullie allemaal fijn van jullie vakantie!

Aboeng, Regel, Later

• 29 Juli 2008 - 22:37

Rakesh:

O ja ze vergeet te vertellen dat ze tijdens het oefenen thuis een goed slachtoffer had.
    En die show van Rayman geweldig.Alleen thuis mocht je geen brandweer vrouw spelen.
    En de volgend keer ga ik meebowlen.Zo nu ga ik douchen en daarna eten.
    Laterrrrrrrrrrzzzzzzzzzzz

• 01 Augustus 2008 - 12:25

Marije:

Hee Ro!
    Gefeliciteerd met het behalen van je EHBO, netjes hoor! En dat soort vragen herken ik wel ja want heb het zelf in de USA ook gehaald. Altijd handig! :D Nu met de drukte in je hotel zal je het misschien nog wel is nodig moeten hebben! ;) Succes met de drukte de komende tijd en ik blijf je volgen :D
    Groetjes, Marije

• 01 Augustus 2008 - 12:26

Marije:

ps. Heel gaaf trouwens van die bekende mensen.. Davids was vroeger echt mijn fan! Jammer dat je daar nou net geen foto's van hebt. :)

• 02 Augustus 2008 - 15:48

Guus:

Hee Ro

Gefeliciteerd met het behalen van je EHBO! zo te horen vermaak jij je daar nog steeds wel.

Ik ben ondertussen al weer helemaal gewend aan Nederland. Het weer is hier wel erg afwisselend de ene keer warm dan weer koud en regen volkomen waardeloos. Gelukkig warmt Nederland volgens onderzoek sneller op dan de rest van de wereld dus binnekort is het hier ook tropisch :P.

Ik zat er nog serieus over te denken om vanuit Enschede (niet Eindhoven) mijn waarbenjij.nu te gebruiken :D dus wie weet krijg je binnenkort een tekst vanuit het verre Enschede :P.

Veel plezier en overwerk je niet met de hoogseizoen.

Groetjes,
    Guus

Ps. heb je die zweefmethode ook geoefend op Rakesh?

• 20 Augustus 2008 - 07:28

Trienke:

Hoi Rolinka,
    Gefeliciteerd met het behalen van je ehbo diploma , nou maar hopen dat je het niet te vaak moet toepassen , want een echte kapwond lijkt me niet fijn. En blijf ook maar van de koikarpers af.
    Ik hoorde dat Rixt jou laatst wakker had gemaakt met een sms-je toen wij naar Italie reden , sorry. We hebben weer een fijne vakantie gehad, mooi weer af en toe flink onweer en we zaten aan een schoon redelijk warm meer het idromeer. De dames zijn nu alweer voor de tweede week naar school.
    Ik heb samen met Erica een mooie kalender gemaakt voor Pake en Beppe met ook mooie foto's van jullie erbij. Vlgs mij staat het bestand op Erica haar stickje misschien kan ze dat jou sturen.
    Veel nederlanders in het hotel , succes ermee en tot schrijfs.
    Gr de meijers.

• 27 Augustus 2008 - 21:05

Trienke:

Even een vraagje , ken jij een Niels Kooistra uit Leeuwarden, hij werkte als kok in het Heidehof hotel en is het zoveelste slachtoffer van zinloos geweld . Dit keer is er in de kranten veel aandacht aan besteed, zie evt LC op internet van 25 aug jl.
    Gr Trienke