Torarica cook-out - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rolinka Jong - WaarBenJij.nu Torarica cook-out - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rolinka Jong - WaarBenJij.nu

Torarica cook-out

Door: Rolinka

Blijf op de hoogte en volg Rolinka

19 Juni 2008 | Suriname, Paramaribo

2 dagen na mijn verjaardag hadden we de torarica cook-out
Oftewel collega's koken voor collega's
het was de bedoeling om een team te vormen en hieruit culturen naar voren te brengen.
mijn groep bestond uit:
- Randy (bar)
- Clifford (banquet)
- Eugene (store)
- Derrick (reservations)
- Ramon (it dept)
- Guirmo (it dept)
- Saira (marketing & sales)
- Myrna (reservations)
- Abina (f&b admin)

na menige uurtjes vergaderd te hebben hebben we uiteindelijk 2 culturen gekozen
Spaans en Fries

we hadden gazpacho, sangria, poffertjes en beerenburg op het menu staan, en uiteraard waren de alcoholische items zeer snel op.

we moesten van begin af beginnen oftewel tent opzetten, voorbereidende werkzaamheden in de keuken, koken en vooral teamspirit showen.

tijdens het opzetten van de stand begon het eventjes te motten, maar niemand liet zich hierdoor in de weg staan en we gingen gewoon door!

er waren veel verschillende teams van oa: Eco, Royal, Housekeeping, F&B, Front office, TD, HRM en mixgroepen.

sommige groepen waren echt hillarisch zoals TD met hun Lompoe (een surinaamse vis) en het Team van HRM dat allemaal foodhandelers keuring heeft gehad zodat niemand last kreeg van wandelmars (diarree)

natuurlijk was de dag zeer geslaagd.
Helaas hebben we niet gewonnen maar als team hebben we een geweldige dag gehad.
Zo erg gezellig dat er binnenkort een vervolg op komt.

volgende week vrijdag ga ik met een groepje te bowlen.
eindelijk weer eens tijd om wat aan mijn sociale leven in Suriname te doen

foto's en verhalen zullen volgen

groetjessss

  • 19 Juni 2008 - 21:02

    Victor:

    Ben ik nou weer de eerste?? Hee leuke foto's. Even een klein nieuwtje, ik verlaat deze plek des onheils op ongeveer de achtste van augustus. Ik heb het geprobeert maar ik kan het niet meer opbrengen. Veel eigenaardige mensen en dingen hier en ik ben er klaar mee. Het was een mooie ervaring maar ja... Ik hoop nog voor het einde van het jaar naar Suri te komen. Ok Ro leuk weer wat van je te horen en we houden contact.
    Liefs Victor

  • 20 Juni 2008 - 02:34

    Jacobine:

    Hey Rolinka,

    lachen ja, zo'n teamfeestje! Ziet er gezellig uit! Wat vonden ze van de Beerenburg?
    xxx

  • 20 Juni 2008 - 16:50

    Dineke:

    Wat fijn om weer een verhaaltje te te lezen.Hoe kwam je aan de friese vlag? Jammer dat jullie niet gewonnen hebben,maar gelukkig was er veel plezier.Beppe heeft vandaag ook gelezen vanaf de computer en de foto's bekeken.Jammer dat Victor weg gaat uit het hotel . Groet Dineke

  • 20 Juni 2008 - 17:16

    Noortje:

    Hey Rolinka,
    Hoe is het?
    Leuk hoor zo'n teamdagje...nou ja met n surinaams team is t vast gezellig en zeker met Derrick Lie a Kwie haha. Wil je hem de groeten van mij doen. Ik ben hem een jaar geleden nog tegen gekomen op Aruba dus ik vind het wel grappig om hem op je foto's te zien. Werkt Dwayne nog steeds achter de bar? Zo ja ook groetjes aan hem en natuurlijk aan Gerald Wong haha. Leuk dat je je daar zo goed vermaakt!
    XX

  • 25 Juni 2008 - 21:50

    Trienke:

    Hey Rolinka,

    Wat ziet het er allemaal gezellig uit op de foto's, door inspanning ook veel ontspanning te zien,prachtig. Leuk verhaal weer.
    Volgens mij zie jij de humor er wel van in friese cultuur mengen met spaans.Pas maar op voor spierpijn als het bowlen je nog te wachten staat, je gebruikt dan veel spieren waarvan je niet weet dat je ze hebt( hoezo ervaring?).
    Tante Afke haar langste tijd zit er ook al weer op zaterdag gaat ze met Anne naar Andre Rieu.
    Gr vanuit Heerenveen

  • 10 Juli 2008 - 23:46

    Rakesh:

    He muts,
    grapje
    Ik heb je verhaaltje nu pas gelezen en vandaar dat het te laat is.
    Jammer dat jullie niet gewonnen hebben.
    Nu maar thuis vaker koken.hahahah
    Check je later.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 14 Juli 2008 - 22:12

    Inke:

    Hi Rolinka ik zou graag willen dat je wat meer in de details treed over je baan bij Torarica omtrent de werksfeer en de collega's en de organisatiecultuur. Ik ben zo nieuwsgierig omdat ik ook overweeg naar Suriname te komen voor stage. Groetjes en tot mails!

  • 15 Juli 2008 - 16:17

    To Inke:

    Over mijn Baan, Collega's, werksfeer en organisatiecultuur ga ik niets zeggen op mijn persoonlijke site.
    liever stuur je me een mail!

  • 08 September 2008 - 13:41

    Yvonne:

    Hoi Rolinka,

    Heel leuk al die berichtjes over Suriname. Ben er voor het eerst geweest, werk voor KLM en heb een paar hele leuke mensen ontmoet.Helaas heb ik geen tijd gehad om ze beter te leren kennen. Heb wel een nummer in Paramaribo van waar ze logeren, maar durf toch maar niet te bellen.Wilde Jerry beter leren kennen.Hoop er snel weer terug te komen.
    Groetjes, Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 November 2008

waar blijft de sneeuw?

28 September 2008

weer even een update

29 Juli 2008

daag poppetjes

19 Juni 2008

Torarica cook-out

01 Mei 2008

All Queens on deck
Rolinka

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 10933
Totaal aantal bezoekers 127697

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: